Externe voeding voor Novak (Toestel of techniek)

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 20-08-2009, 11:15 (5383 dagen geleden) @ Armand

Dag,

Aangezien de aankoop van nieuwe batterijen (4 stuks van 4,5 Volt) telkens een kostelijke aangelegenheid is,dacht ik aan een externe voeding.
Mijn idee was:een netvoeding bouwen (bijvoorbeeld Velleman K1823) met LM 317.Met een geschikte transfo kan ik hier 18 Volt bekomen.Een extra 7809 aan de uitgang geeft de benodigde 9 Volt.
Met een stereo jack en stereo chassisdeel met schakelaar zou ik deze radio kunnen voorzien van een aansluiting voor een externe voeding (18V en 9 Volt).
Dit moet toch wel lukken? Ben wat in de war met die "externe extra elco".

Mvgr,

Armand


Hallo Armand .... die 9 Volt is helemaal niet nodig, om het makkelijk te doen kan je een elko van 1000 µF met 1 kant aan de middenaftakking van de batterijen hangen (in feite dus de luidsprekeraansluiting) en met de andere kant aan min-aansluiting van de batterijen. In het batterijvak van deze radio is ruimte genoeg daarvoor, het volstaat dan een simpele 18 volt voeding te bouwen en aan te sluiten op de 2 'uiterste' batterijaansluitingen.

Groeten ... Hugo Sneyers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum