rare afzender (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 30-10-2009, 15:22 (5292 dagen geleden) @ Huub

voor testdoeleinden zend ik zelf ook wel eens een mailtje naar mijn eigen emailadres en dan is het weer onhandig.


zie je toch aan de onderwerp regel dat hij van jezelf afkomstig is ,(vermits je daar wat inzet);-)

Verder hoe of wat weet ik ook niet , alleen dat afzender=geadresserde kwam bij mij ook voor , met enige regelmaat .
Een tip , (of het echt helpt weet ik niet ) uitgangspunt dat SPAM soms via adresboek werkt , daarom hou ik dat grotendeels leeg , iets lastiger als je een nieuwe mail wil versturen (oud bericht opzoeken , aanklikken naam en in adres boek plaatsen ) maar voorkomt dat het adresboek misbruikt kan worden om alle geadresseerden een mail van jou te sturen ,
vr gr Huub en een gezellige dag en repareer ze 1 Nov , (wat ook samen kan gaan ):-D in het Barendrechtse

EDIT http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=57965 (zit ikzelf te sp.mm.n :-P )

Een adresboek heb ik niet in gebruik, dus daar komt het niet van.
Het probleem is dat het lijkt als of ik het zelf verzonden heb. Iemand stuurt mij dus een mail en als afzender zie ik mijnadres@planet.nl.
Zou ik dat emailtje beantwoorden, dan komt het dus bij mij terecht. (Ik open zulke dingen nooit hoor).
Ik zou niet weten hoe ik een mail moest versturen onder een andere naam. Het gaat dus niet over een alias ofzo. Ik weet niet of een ander mijnadres@planet.nl aan kan maken, als ik die al zelf aangemaakt heb.
Zo kan iedereen een brief uit mijn naam naar iemand anders sturen. Daar zou je wel een een heel groot probleem mee kunnen krijgen als die persoon de boel wil oplichten. Ik zou niet kunnen aantonen dat ik de brief niet verstuurd heb.
Overigens is mijnadres@planet.nl maar een fake naam. Het zou niet slim zijn om een echt emailadres op het forum te zetten, dan vraag je om spam!

Henk Roovers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum