Garagedeur opener (Toestel of techniek)

door Piet42, 24-03-2014, 11:09 (4138 dagen geleden) @ Ruud31
Gewijzigd door Piet42, 24-03-2014, 11:13

Hallo Ruud,

Zo hier een eerste update van de ""home studie"" van deze set.

Algemeen: De zender werking kan je eventueel controleren met een scoop. De zender werkt op 40.6819 Mc. Je ziet dan op de scoop een puls gemoduleerd AM signaal.
Heb je geen scoop dan kan je ook een scanner nemen.
Heb je die ook niet dan een gewoon transistor radio'tje. Hou je die dicht bij de zender dan hoor je een hoop geratel.

De ontvanger testen wordt lastiger. Daar heb je dan echt een scoop voor nodig. Die sluit je aan op / achter het 455Kc filter. Zie foto. Bij ontvangst zie je dan een gemoduleerd AM signaal. Zie foto's.

Ik heb inmiddels de elco's vervangen en een paar extra aangesloten maar nog zonder voldoende resultaat. Bij mij werkt het geheel wel maar niet meer over de gebruikelijke afstand van ca. 50-70 m. Ik ben nu aan het onderzoeken of er niet een sterk stoor signaal de oorzaak is. Tenslotte werkt het geheel op AM. Bv. van mijn zonnepaneel omvormers of andere netvervuiling. Het gekke is dat het geheel op de werkbank en bij 24volt DC wel goed storingvrij werkt. Ik heb trouwens in plaats van de 10w lamp al jaren geleden een relais gebruikt. Dat schakelt een paar TL buizen in als ik de garage in wil rijden. Beetje meer licht dus.

Helaas is er bij info@wecla.com (Duitsland), dat is de firma die alles van Wecla (al lang failliet)overgenomen heeft, ook geen informatie beschikbaar dus dan zelf maar uitvlooien. Om te beginnen heb ik de printen maar eens van alle mogelijk informatie voorzien. Zie de foto's. Zijn bij jou toevallig de namen van de IC's nog zichtbaar? In de zender zit een HT-12E encoder. Dat staat er nog wel op. Maar in de ontvanger zijn de namen van de IC's weggeslepen. Maar bij de HT-12E hoort volgens internet een decoder van het type HT-12D of ik denk eerder nog een HT-12F.Dus nu verder. Het IC op de ontvangstprint zal wel de complete ontvanger bevatten. Wellicht zijn er nog suggesties bij iemand welk IC dat zou kunnen zijn????

ATTENTIE ik zie wel dat er foto's geupload worden maar ik zie ze niet in het bericht????? Wat doe ik niet goed?

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks