Windows98 (Computertechniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 06-10-2015, 18:21 (3146 dagen geleden) @ Maurice

Het shell menu is een dos programma (hoorde vroeger bij een tekstverwerker WP??), de opstart is ook dos, met ctrl-F1 ga je er uit naar dos, en met F7 sluit je af en gaat het programma door naar windows 98 waar dan geen problemen mee zijn.
Vanuit windows kan je weer omschakelen naar dos-omgeving, maar het meestgebruikte programma STEP-FOUR kan alleen maar onder dos draaien, vandaar.
Ik heb het ook al eens geprobeerd met alleen de dos-prompt (C:\ )
De daarmee opgestarte programma's doen dan wat ze doen moeten, maar na afsluiten staat de boel weer vast.
Het zou zoals geopperd iets te maken kunnen hebben met geheugenproblemen, dat kan ik nog eens uitzoeken, of nog wat proberen met de instelling files en buffers.
Maar als dat ook de oplossing niet is laat ik het maar zo en reset de computer of zet hem gewoon uit als het programma klaar is.
Dit was het laatste project wat ondanks het beschreven probleem tot een (bijna) goed einde is gebracht.
[image]
Dat bijna had niets met het programma te maken maar met een printontwerpfout (de display's werden in de verkeerde volgorde aangestuurd)

Dirk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum