Gaat weer een onderdelenwinkel sluiten (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 31-03-2016, 08:44 (2949 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Een kabeltje dat je zelf met nieuwe onderdelen voor een appel en een ei in elkaar soldeert, kost nu al bij sommige zaken het tien of twintigvoudige, zoals RCA snoertjes. Dat heet dan Interlink en de "betere" gaan vaak voor meer dan 100 euro over de toonbank.....


Je hebt dit nu meerdere malen geroepen . Ik zou zeggen : maak het nu maar eens waar ,haal voor een appel en een ei materiaal , pak je soldeerbout en maak een setje RCA en XLR (symmetrisch) om me te overtuigen . Mocht je er in slagen mijn "iets duurdere" kabels te evenaren of zelfs te overtreffen dan zal ik je uiteraard rijkelijk belonen .

Henk

Ik heb al 55 jaar een geluidsverhuur- annex installatiebedrijf. Tot nu toe heb ik alle kabels zelf gemaakt, ook voor vaste installatie. De kabels worden vaak onder ruwe omstandigheden gebruikt.
Symmetrische microfoonkabels zijn voorzien van originele Neutrik stekers en zorgen al jarenlang voor een betrouwbaar brom en ruisvrij gebruik.
Ik kan voor jou een cinch interlink maken die wat materiaal betreft nog geen 2,50 euro kost en waar ik bij normaal gebruik gerust twintig jaar garantie op geef.
1 meter Tasker diodekabel, ca 1 euro
4 cinch stekers à 60ct. Zitten we pas aan 3,40 euro. Als je de tijd rekent, 15 minuten à 42,50 monteursloon, kost zo'n kabeltje ca 15 euro. Daar zit dan wel iets ander snoer aan dan de chinese meuk, met slechts een paar kopervezels, en weinig afscherming, of zelfs geen koper maar CCA, copper clad aluminium, aluminiumdraad met een uiterst dun laagje koper. De stekers gesoldeerd en niet op de aders gekrompen, waarvan bekend is dat dat laatste niet altijd goed blijft, doordat de krimpverbinding niet altijd gasdicht is.
Kabels met speciale eigenschappen, zoals een aangegeven signaalrichting, ingespeeld of cryogeen behandeld, doe ik niet aan, ik heb daar de apparatuur niet voor.
Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum