Philips PM6307 wow & flutter meter: documenatie gezocht (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 08-04-2010, 14:20 (5104 dagen geleden) @ kris

Dag Matthias,Hans. Ik bezit referntietapes en cassettes.(en ook een PM6307) Maar hoe goed je recorder is, je komt slechts in de buurt van een echte referentietape (die worden met een speciale standaarrecorder opgenomen).

Het opnemen met je beste recorder zoals Hans voorstelt is wel een afdoende alternatief voor normaal gebruik en reparatie. Beste recorder is vooral mechanisch van belang, de opnamekwaliteit speelt voor de rest geen rol van betekenis.
groeten

Kris

De referentiecassettes beschreef ik al. Ze zijn een stuk zwaarder als de normale cassettes en dat heeft alles te maken met de kwaliteit van het bandtransport. De cassettes hadden bestelnummer FAKAS 16 voor wow en flutter (3,15KHz) 3104 108 17011
TC-FR voor de frequency response en ook nog een Azimuth testcassette TC-A10, met daarop 10.000Hz, ook al zo'n zwaar uitgevoerde cassette met metalen binnenwerk, individueel genummerd en geparafeerd door LQD Hasselt.
Heb ik ook nog een testcassette TC-L, een gewone cassette met iets van 630Hz ofzo. Waar die voor is weet ik niet, ik heb hem nooit gebruikt. Bestelnummer 3104 108 16701.
De banden zijn allemaal volspoor opgenomen.

Henk Roovers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum