kennis-ervaring met python (Computertechniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 31-07-2016, 10:57 (2826 dagen geleden) @ HM
Gewijzigd door loek, 31-07-2016, 11:13

Zonder kennis van Pyton lijkt me de foutmelding aan te geven dat er iets niet is.
Bestand niet aanwezig ( juiste map ? ) of er is iets niet (goed) geïnstalleerd.

Hallo HM,

Het klopt met wat je zegt. Bij Python is het zo dat alle programma onderdelen bestaan uit afzonderlijke tekst bestanden met de extentie .py. Deze bestanden staan in een directory structuur welke terug te vinden is in "sys.path".

Wordt er bijvoorbeeld in het zelf gemaakte programma iets gebruikt, bijvoorbeeld het ophalen van data van de USB bus, dan moet er ook een programma deel geladen zijn waar dit ophalen van USB in staat. Dit is bijvoorbeeld de module "serial.py". Deze module kan voor dat je python start eerst geïnstalleerd worden. Dit instaleren is eigenlijk dat onder anderen de "serial.py" in een directory wordt gezet. En dat in de DIR structuur "sys.path" ook deze folder wordt opgenomen.
In je programma moet dan staan import serial.py en daarna kan je alle functies die in deze module staan gebruiken. Veel modules zoals dus serial.py staan op de site van python als package met dus een installatie tool.

Maar nu komt mijn probleem: Als je dus zelf modules hebt zoals ik nu met de namen AGIPIBI.PY ARDUINO.PY en TEKTRONIX.PY die niet in een package zijn dan kan je vanuit deze modules wel de voorbeelden oproepen zoals ik hiervoor noemde.

Maar als je nu vanuit bijvoorbeeld AGIPIBI.PY de module ARDUINO.PY wilt oproepen dan gaat het fout. En komt de eerder genoemde foutmelding. Je kan met python ook direct de directory structuur zichtbaar maken en daar staat niet de eigen gemaakte files in. Dat zal dus ook wel de reden zijn dat het fout gaat.

Maar zoals al eerder opgemerkt zijn er dus veel oplossingen beschreven voor dit probleem. Je zou dan deze eigengemaakte files dan kunnen toevoegen in het sys.path. Maar helaas niets lukt nog tot nu toe.

Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum