manual GoldStar scoop model OS-9040D (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-04-2010, 11:22 (5124 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door Maarten Bakker, 16-04-2010, 11:26

Van de Russische variant kende ik inderdaad alleen andere -STAR merken. Ik zal dan vooralsnog aannemen dat die het merk ook gebruikten, hoewel ik dat nog nooit met eigen ogen gezien heb.

Jouw verhaal over LG klopt maar gedeeltelijk. De inmenging van Philips was slechts een joint-venture op het gebied van displays (beeldbuizen en panelen) en had bij mijn weten niets te maken met de rest van het bedrijf. Het omnoemen in LG was inderdaad wel bedoeld om het imago op te vijzelen, en ik moet zeggen dat de kwaliteit naar mijn indruk nog best redelijk is (beter dan Samsung).

Of de geschiedenis zich letterlijk herhaalt, weet ik niet. Japan en Korea kan je m.i. al niet 1:1 vergelijken, en Chinezen zitten nog weer anders inelkaar. Dat de kwaliteit uiteindelijk verbetert lijkt wel te kloppen, hoewel dat ook niet algemeen opgaat. Als je kijkt naar Turkije dan is er sinds de 11AK01 (overigens een Goldstar-kloon als ik me goed herinner), weinig aan de bouw- en ontwerpkwaliteit verbeterd (ik doel op de 3 grote televisiefabrikanten; een Ford Connect bijvoorbeeld schijnt best aardig te zijn maar is dan ook niet ter plekke ontworpen).


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum