Phlips LBB 1200 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 04-04-2017, 09:16 (3028 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Zou het misschien een versterker kunnen zijn voor een auto met een luidspreker op het dak om te waarschuwen of reclame te maken?
Bijvoorbeeld een politieauto of een auto die rondreed om bij verkiezingen op een bepaalde politieke partij te stemmen, of aan te kondigen dat er een circus in de stad was.

Lang geleden heb ik eens een paar 30cm 78-toerenplaten gekregen met reclameboodschappen om op de KVP te stemmen.
Die platen heb ik later aan een verzamelaar gegeven.

[image]

Ik weet niet uit welk jaar het kenteken van de auto op de foto stamt, maar ook voor de transistor had de politie communicatieapparatuur aan boord, zoals mobilofoons met buizen. Het zou zomaar kunnen dat bijv de modulatieversterker van zo'n mobilofoon ook dienst kon doen als PA versterker.
Gebruikelijk was om de gloeidraden ingeschakeld te laten . Via de ptt knop werd dan de (triller-)omvormer gestart voor de hoogspanning, waardoor de apparatuur direct voor gebruik gereed was en niet hoefde op te warmen.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks