Hallo, even voorstellen (Algemeen)

door Wilfred-EHT ⌂ @, Breda, 08-09-2017, 20:29 (2421 dagen geleden)

Hallo,

Ik ben al een tijdje lid van het buizen radio forum en ik kom nu ook eens een kijkje nemen in dit transistor forum. Mijn naam is Wilfred, ik ben 55 jaar oud en woon met mijn vrouw en twee kinderen in Breda. Mijn achtergrond is MTS Elektronica, stukje HTS tijdens mijn periode bij Philips/BTS in Breda, daarna als TV/Radio en Video monteur bij verschillende bedrijfjes en nu ruim 12 jaar werkzaam bij Siemens op een afdeling Customer Service. Eigenlijk dus altijd met TV, Radio en Video bezig geweest. Eerst als hobby, later voor mijn beroep.

Sinds kort ben ik weer actief met de aanschaf en het beluisteren van vinyl platen en bewust op zoek gegaan naar HiFi apparatuur uit de jaren 70. Wonderbaarlijk wat daar nog van te vinden is. Oude tijden herleven dus.

Ik ben gevallen voor een AR8540/05 platenspeler van Aristona, ook wel bekend als de Philips 212 platenspeler. Deze is een van de eerste met een pookje in de stofkap om deze vast te zetten. De platenspeler is in een mooie staat en er hoefde eigenlijk weinig aan te gebeuren. Behalve schoonmaken en de stofkap heb ik met Brasso een goede poetsbeurt gegeven.

Verder een Philips receiver, type 22RH732 met slechts mechanische aandachtspunten en bijna alle lampjes waren stuk.

Het liefst zou ik joekels van boxen willen hebben, maar ik ben twee kleine Philips tweeweg boxjes tegengekomen, type 22RH413. Ik heb alleen het hout moeten schuren en lakken en ze voldoen verder prima.
Alles begin jaren 70 dus en nog steeds prima in orde !

Groeten,

Wilfred

[image]
[image]
[image]

--
Wilfred Nolles
Email: wilfrednolles(apedingetje)outlook.com
Philips Fish Eye 22AH561
Pioneer RX-300
IMF Super Compact II
Pioneer PL12D-II
Thorens TD160
Verder van alles en nog wat


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum