bleutooth muziek probleem met tab4 (Computertechniek)

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 12-11-2017, 09:46 (2350 dagen geleden) @ eddy

Daarom heb ik ook geprobeerd op een Samsung Tab 3 (SM-T310) met Android 4.4.2
En na enige pogingen werkt dat ook.
Dus het ligt niet de OS-versie

Dat het blauwe lampje op BT brandt zegt nog niet dat die ook gekoppeld is met Tab 4.
Het kan ook een ander apparaat zijn waarmee die is gekoppeld.
Ga dus naar Instellingen -> Bluetooth
Komt die ook werkelijk in het lijstje voor en staat er ook werkelijk onder 'Gekoppeld'

Wat ik nu wel heb gemerkt is het volgende:

Ik heb de Samsung Galaxy S5 ook gekoppeld staan. Ik speel daarop wat af en dat gaat goed.
Maar nu komt het.
De Tab 3 staat ook nog steeds gekoppeld. Maar als ik nu daarop wat wil afspelen komt er geen geluid meer uit de luidspreker.
De TB-luispreker gekoppeld met twee apparaten blijkt niet altijd goed te werken. Een directe verklaring heb ik niet, maar blijkbaar zitten die twee elkaar in de weg.
Toen heb ik bluetooth op de Galaxy S5 uitgeschakeld.
En op de Tab 3, ook al stond er dat die gekoppeld is, toch opnieuw laten verbinden.
Eureka, toen deed het weer.

Ik vermoed dat gekozen wordt voor de het laatst werkelijk gebruikte verbinding ook al staat er dat die gekoppeld is. Maar dat de TB-luidspreker hier kiest voor een geheel ander apparaat.
En dat zou bv best je smartphone kunnen zijn, of een wat anders.
Kijk dus naar alle andere apparaten in de buurt en kijk of die koppeling daar ook op staat. Speel daar wat op af en als er nu wel geluid uit de luidspreker komt heb je de dwarsligger te pakken.
Schakel daar tijdelijk bluetooth uit.
En probeer het op je tablet opnieuw.

Bewijs (?) Toen ik op de Galaxy S5 bluetooth opnieuw inschakelde bleef het geluid op de TB via de Tab 3 goed maar op de S5 hoorde behalve op het ingebouwde luidsprekertje niets.
Pas toen ik BT op de Tab 3 uitschakelde en die op de S5 opnieuw liet verbinden deed het daar weer.
Dus twee of meer BT 'zenders' die elkaar in de weg zitten.

Han


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum