Downloadsnelheid ADSL (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-12-2017, 13:20 (2325 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 06-12-2017, 13:25

Als je straks over moet naar VoIP, kun je je functionaliteit behouden met een simpel centraletje opzich. Zelfs de Experiabox heeft al een mogelijkheid voor 2 lijnen, maar dan moet je wel analoge toestellen aansluiten.

KPN vertelt dan ook niet alles. Ik krijg een aanbieding, maar die zou inhouden dat de analoge toestellen waardeloos worden.
Ik denk ook dat ze de snelheid bewust niet meer gaan verhogen.

Als jij betaalt voor 8mbit dan hebben ze dat te leveren, bewust of onbewust. Het is op 1 km van de centrale geen overmacht als je maar 4 mbit krijgt. Als je op je poot gaat spelen dan moeten ze iets doen. Als het bijvorobeeld aan een slechte grondkabel ligt, dan begint het feest pas echt als je overgestapt bent naar ADSL op een kale lijn. Het wordt misschien iets sneller maar haalt ook dan bij lange na de haalbare snelheid niet en gaat misschien ook nog eens staan klapperen waardoor de verbinding er effectief op achteruit gaat. Het is hoe dan ook in jouw belang als je er nu achteraan gaat. Zou je willen overstappen dan noet je eigenlijk op zijn minst of een gerepareerde lijn, of de bevestiging dat er apparatuur in de centrale stuk is die ze niet meer willen vervangen, hebben.

Ik las later dat het niet aan je modem ligt omdat de meetapparatuur ook maar aan 4 mbit komt.

Het ligt dus of aan een instelling van of namens de provider, of aan een slechte lijn/centrale.

Als je analoge toestellen hebt (dus nu een Quattrovox of iets dergelijks aan je ISDN hebt hangen), dan kun je naadloos naar een Experiabox overstappen, of naar een ander VoIP-modem als je van provider wisselt. Daar zitten 2 analoge poorten op, die je naar gelang je abonnement kunt gebruiken. Ook schijnt het op marktplaats te barsten van de simpele analoge huiscentrales.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum