Jubileum geruisloos voorbij gegaan...-Tijdlijn (Computertechniek)

door Bjorn Kusters @, 26-08-2010, 19:10 (4995 dagen geleden) @ Maurice

Kan me de eerste pc van mijn vader nog herinneren , gehaald in duitsland begin jaren 90.
een 386 , 8 mhz , 5 1/2 en 3 1/4 diskdrive , 40mb hdd , VGA monitor , en ik meen 24 naalds printer.
Was toen best wat.
Binnen een week een 380mb hdd er in laten bouwen.
en later een double speed cd brander WOW!!!!:D

Dit maakte natuurlijk meer indruk dan de comodore's 64 die 2 ooms bezaten.
(Nu bezit ik zelf vier comodores , dus ook de comodore maakte schijnbaar toch wel indruk).

Maar goed mijn eerste eigen pc's waren achtereenvolgend verschillende inmiddels verouderde 8086 , 8088 en meerdere 286'ers.
Daarna overgestapt op een 486 , 66Mhz , 16mb geheugen met windows 95 , dat was toen heel wat , want binnen de familie was ik de eerste met een 486 en windows95 ect.

Daarna zijn mijn vader en ik tegelijk overgestapt op de pentium modellen en kon ik het niet meer bijhouden welke ik allemaal heb gehad.
We handelden toen ook een beetje er in , dus dan is afwisselen makkelijk.
Wat ik me wel van die tijd kan herinneren is dat ik een hele tijd gebruik heb gemaakt van scsi hdd's en cd branders.

En sinds 5 jaar heb ik alleen nog laptop's gehad , net zoals nu een samsung R530.
Best een aardig dingetje , met windows 7.
En dan te bedenken dat ik op de eerste pc van mijn vader een jaar of 20 geleden begonnen ben met Ms dos 5.1 en iets later windows 3.11

Ben nu 25 , maar denk niet dat er nog veel jongeren zijn die nog met dos en basic comando's kunnen werken.
Ik ben al een aantal dingen vergeten , maar toch lukt me toch nog veel en zo nu en dan gebruik ik het ook nog wel eens.

Gr Bjorn


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum