VDR weerstand. (Algemeen)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 11-01-2018, 19:21 (2297 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door Ben, 11-01-2018, 19:26

Willem,
“In een tijdbestek van hoeveel jaar?”
Er staat in mijn schrijven “dat ding heeft hij nog jarenlang gedraaid zonder die VDR”.
Dus wel enige jaren geleden, maar dat maakt voor het feit toch niets uit.

“Als de specificaties worden overschreden is alles mogelijk”.
Juist maar worden er dan niet te lage specificaties toegepast in gebruikstoestellen.

“Het doel is beveiligen tegen overspanning”.
Ja dat begreep ik al maar de vraag is of dit een bekend verschijnsel is.
Of laten jullie een monteur komen die de print vervangt en een rekening stuurt?.
Dan ben je volgend keer weer aan de beurt.

Trouwens je laatste opmerking is niet om vrolijk van te worden, er zit een zekering voor die uitgesloopte VDR van 5A en die is keurig vervangen.

Frans,
Het apparaat werkt perfect na verwijdering van de VDR en er zit een processor in die aangeeft of er dingen niet werken, zeker bij een CV.
Als zo’n VDR is verwijderd is de zaak dan niet te beveiligen met een externe spanningsbeveiliging, b.v. in een slof of stopcontact met spanningbeveiliging.

Maarten,
Zou best kunnen maar ik had de hoofdschakelaar uit gezet en pas nadat in de meterkast een groen licht kwam, de hoofdschakelaar aan gezet.
Er was dus al spanning, hij kan dus niet zijn stukgegaan door het schakelen buiten de deur.
Denk eerder dat dit ding inderdaad al gedegradeerd was voordat er spanning kwam.

Goldline,
Dat is inderdaad een goed idee in de meterkast, je vangt dan gelijk alle pieken af.
De opmerking dat ze “gelukkig” achter de apparaat zekering zitten lijkt mij niet juist.
In mijn visie zouden deze dingen secundair moeten worden geplaatst of zwaarder uitgevoerd aan de primaire kant.
Groet, Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum