PHILIPS LDH10 camera (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-03-2018, 18:53 (2216 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Via dit forum kwam ik dankzij Jan Dirk in het bezit van deze PHILIPS LDH10 videocamera die voor institutioneel gebruik was ontworpen en denk ook voor broadcastdoeleinden geschikt was gezien er drie PLUMBICON opname buizen in zitten i.p.v. vidicon.
Ik kon het niet laten even de zijkappen los te schroeven en er foto’s van te maken die ik ook even wil delen.

[image]
Een kale camerabody met er onder een houder voor statief.

[image]
Linker kap af genomen en neergeklapt controlboard en mooi zichtbaar het prismablok met de drie plumbicon opnamebuizen die ingebouwd zitten in een afbuig spoelen set.

[image]
Controlboard met in hoofdzaak de lijn en raster afbuiggeneratoren en tevens audiozaken.

[image]
De opnamekop dichtbij gezien. Achter het lenzensysteem zitten drie prismablokken met er tussen in dichroitische filters die het opgenomen kleurenbeeld uit splitst in een ROOD GROEN en BLAUW beeld en elke kleur apart met een opnamebuis wordt opgenomen. Uit het opgenomen kleurenbeeld krijg je zo informatie van de drie basiskleuren die voor licht dus zijn rood, groen en blauw. Het zijn dus als het ware een zwart/rood een zwart/groen en een zwart/blauw beeld.

[image]
Rechterzijde neergeklapt controlboard met o.a. de videoversterkers.

[image]
Linkerzijde geheel met bovenin ook nog een gedeeltelijk neergeklapt boardje voor de externe aansluitingen als vieuwfinder en audiogebeuren.

[image]
Een van de drie videosignaal voorversterkers bij de opnamebuizen met het kapje afgenomen.

Ik heb er ook nog een fraai dik boekwerk bij met schema’s, 15 meter kabel voor camera naar CCU en voedingsblok met kabel.

IK ZOEK om de camera an sich compleet te maken een vieuwfinder, handgreep en schoudersteun voor ENG uitvoering of alleen de grote vieuwfinder voor studiogebruik.

Ik weet het, er hoort ook een CCU, VTR, regelpaneel, kleuren monitor etc. etc. bij maar de camerabody zelf meer aangekleed zou ik al blij mee zijn.

Dank alvast.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum