Schema + afregelgegevens Philips Radio 13R634/15Z (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-05-2018, 17:42 (2163 dagen geleden) @ Wim Stuiver
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-05-2018, 18:23

Dat 3190-nummer kan ik op het moment niet aan eventuele andere modellen linken helaas (heb het wel opgeslagen met een aantekening dat ik eventuele toekomstige informatie hier moet plaatsen), maar het lijkt een Philips-12NC voor een printplaat uit Hong-Kongproductie dus er moeten wel modellen (90AL..., in mijn vorige bericht schreef ik abusievelijk RL) zijn die er electronisch sterk of zeer sterk op lijken. Zeker omdat deze radio uit een kleine serie is maar de print een bijzonder hoog puntnummer (5) heeft en dus al een tijdje was doorontwikkeld.

Tenminste als die 5 geen typo is. Het laatste deel van het nummer bevat waarschijnlijk een fout, dat moet 5 cijfers in plaats van 6 cijfers zijn. Zou je daar nog een keertje naar kunnen kijken?

Als er verder geen hint naar een eventueel ander modelnummer op de print staat, is op het moment denk ik je beste kans om je vraag op www.vintage-radio.net te stellen.

Wel interessant dat deze modellen in 1985 werden verspreid. De oorspronkelijke 634-replica (ik meen in een iets grotere kast) werd in 1982/1983 in Oost-Duitsland gebouwd voor de Europese markt omdat het oorspronkelijke model 50 jaar eerder op de markt was gekomen. Bij jouw toestel gaat het gezien het typenummer om een variant die in Engeland werd bedacht en verkocht. Mogelijk in 1985 een restpartij weggezet hier ten lande? Ik ben het model al eens eerder tegengekomen, ik zal zoeken of ik er verder nog weetjes over heb opgeslagen.

P.S. Op http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=34474 al eens eerder langsgekomen. Helaas zonder details, wel met serienummer 700401. Wat is jouw nummer? Zuo wel grappig zijn om een idee van de geproduceerde hoeveelheid te krijgen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum