Ontwerp testbeeldgenerator Deel 7 (schema) (Toestel of techniek)

door ruudam @, Utrecht, 27-08-2018, 17:24 (2040 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Tuurlijk was er stereo geluid op VHF, denk maar aan de vroegere analoge indeling op kabelsystemen, inclusief Casema (nu Ziggo). Daar zaten de belangrijkste, waaronder de nederlandse zenders, op VHF.
Stereo is nu natuurlijk niet perse nodig op VHF, maar als je een UHF/VHF modulator maakt met stereo, dan heb je vanzelf stereo op VHF.

Wat het overbodig zou kunnen maken is het feit dat alle stereotoestellen al scart hadden, bij een goede scart uitgang op de tuner is het dan geregeld.

Zweiton uitzendingen komen helaas niet meer voor, waardoor je dus weer die film nagesynchroniseerd moet bekijken. Vroeger vaak op Duitsland films bekeken (en zelfs opgenomen) op standje 2, de Originalton.

Ik herinner me satelliet uitzendingen waarbij meerdere stereo geluidskanelen per TV kanaal werden aangeboden, dat was nog eens luxe. Ook vaak voor radio gebruikt.

De voorgestelde tuner is een ideaal model.
Helaas ben je tegenwordig verplicht de tuner te huren bij Ziggo, smart-kaartjes voor bestaande tuners worden niet meer geleverd, en aanwezige kaartjes niet eens meer geactiveerd.
Dus moet ik met mn enige kaartje steeds van tuner naar tuner, schandalig !!
Voor DVB-T2 gaat hetzelfde gelden, alleen huren.
De poltiek, de Kamer kent nauwelijks leden met Beta achtergrond, en doet er natuurlijk weer niets aan. Vrij spel voor de boeven en kabelboeren.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum