Grundig City Boy 1100 (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 31-12-2018, 14:17 (1937 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 31-12-2018, 14:21

Ik ben bezig met de reparatie van deze radio. Hij speelt weer maar is niet te bedienen want de schuifpotjes zijn defect. Ik heb die proberen schoon te maken want ze zaten vol met stof en de eerste is me redelijk gelukt maar de sleepcontacten zijn wat gaar en maakt slecht contact. Bij de ander had ik minder geluk want ik zag al dat de koolbaan omhoog stond??? Bleek dat de pertinax ondergrond gescheurd was. Ik heb dat met secondenlijm gelijmd in de hoop dat de koolbaan toch nog wat contact zou houden maar dat was ijdele hoop.
De 2 schuiven hebben een schuiflengte van 4 cm en de volumeschuif (zal logaritmisch zijn) is 100K groot en heeft een midden aftakking. De andere voor de toonregeling is 250K groot.
Schuiven van 4 cm zijn nog wel te vinden maar zijn veel kleiner in waarde.

Niet alleen is er dus een schuifpot probleem met deze ontvanger maar ook de telescoop antenne is in delen uit elkaar gevallen.
De antenne is 15 cm lang, heeft een kniegewricht en telt 8 segmenten. Het dikste deel is 9 mm dik en is 13 cm lang en dat deel gaat de kast in.

Mijn vraag is: kan iemand mij aan deze onderdelen helpen?

[image]

[image][image]

[image]

[image]

[image]

De antenne zit in een voetje geklemd, een antenne van 9 mm dik past dus in dat voetje.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum