Welke DAB+ radio (Gezocht)

door Jan 1 @, Tilburg, 31-12-2018, 22:59 (1942 dagen geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Jan 1, 31-12-2018, 23:04

Geen slecht woord over een DAB ontvanger. Althans, die van mij speelt de sterren van de hemel.
Een Sangean WFR 27C. De DAB+ ontvangst is optimaal te noemen. Alleen binnen in huis moet de antenne wat verder uitgeschoven worden. Na de eerste software update 1,5 jaar geleden viel de DAB ontvangst binnen in huis niet meer weg. Het geluid heb ik ingesteld op loudness. Alhoewel het een klein toestel is, is zowel de sterkte van het geluid (2 Watt) alsmede de geluidskwaliteit prima te noemen. Zet je hem op de grond in de hoek van de kamer, dan is net of er een veel groter toestel aan het spelen is. Daarentegen luister ik toch weinig naar DAB+ en FM, maar het meeste naar Internetradio, welke op dit toestel net zo mooi doorkomt als FM en DAB+. Op Internetradio zitten ook de oude zee-piratenzenders zoals radio Caroline (Flasback), radio London, en Swinging Radio England. Ook een nieuwe genaamd The Radio Ship. Gold London heb ik ook vastgelegd alsmede Radio Monique. Je waant je daardoor weer in de sixties. Hij kan op het lichtnet en de door mij ingebouwde Philips batterijen 6 x 1,2 volt x 2,6 Ampere. En inderdaad, ook die van mij gaat maar zo'n 10 uur mee op de oplaadbare Philips batterijen. En ja, streamen van je eigen muziek via de router is ook mogelijk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum