Leuk kijkpijpje (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-01-2019, 21:27 (1930 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Even aan het knutselen gegaan aan een AKAI vieuwfinder die ik voor 3 Euro op een rommelmarkt niet kon laten liggen en het leek mij wel leuk er beeld uit te krijgen maarja, er stak een connector uit in de vorm van een printplaatje met 6 contactstripjes en wat is nou wat?

Ik wilde eerst de vraag stellen hier op het forum of iemand dat zou weten maar dacht meteen aan Maurice die zou zeggen: Open schroeven en bedrading volgen. Moet zijn plus voeding, min voeding, video, en aangezien er een rood (tally) ledje op zit moeten dat ook 2 aansluitingen zijn.

Open schroeven en kijken, ik vond 2 massa aansluitingen en 2 die naar het LEDje gingen, dat zijn er al 4 van de 6, de voeding was ook snel uitgeplozen (12 volt bleek) want ging onder andere naar pen 10 van een IC (sawtooth oscillator) die volgens een datasheet de voeding bleek te zijn en toen moest de enige over gebleven de video zijn.

12 Volt aansluiten en video signaal aanbieden en idd, BEELD. wandelend aan alle kanten en bijregelen op enkele regelaartjes is dit het resultaat, toch wel leuk die kleine beeldbuisjes. Zoals wel bekend heb ik vele mini tvā€™tjes met dergelijke pijpjes.

[image]
Open geschroefd

[image]
Testbeeldgenerator aangesloten op wat de video zou moeten zijn, gelukt dus

[image]

[image]

[image]

Zomaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum