Gezocht op marktplaats (Algemeen)

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 01-02-2019, 10:06 (1903 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Bapaktua, 01-02-2019, 10:08

Ik loop de laatste tijd ook tegen deze zaken op.
Zowel bij iets te koop vragen als iets verkopen.
Voorlopig beperk ik mij tot Tweedehands.nl.
En heb inmiddels een aantal maatregelen om problemen te voorkomen:
1. Iemand reageert en geeft aan dat hij het door mij gevraagde kan aanbieden.
Zie ik meteen dat hij lid is geworden enkele uren na mijn vraag. Niet reageren.
2.Ik vraag om foto's die NIET van het internet zijn geplukt maar origineel zijn.
3. En of de aanbieder wanneer hij een foto maakt een door mij opgegeven huishoudelijk voorwerp bovenop zijn aanbieding legt en dat méé fotografeerd. Hoor je niets meer van.
4. En ook vragen op welke bank ik mijn geld moet storten. Wanneer dat een mij onbekende bank is, niet doen.
5. En soms betaald een koper bij zijn bank met een ongedekte check. Komt het geld wel op mijn rekening terecht maar wordt er een paar dagen weer van af gehaald terwijl je jouw spullen al hebt opgestuurd.
6. Bij twijfel bel ik mijn bank op voor informatie.
7. Nog een methode is zijn opgegeven bezorg adres op Internet op te zoeken. Er is een aanbieder van spullen aktief die in Groningen woont en een adres opgeeft aan de Duitse grens. Googlen geeft aan dat dat huis al jaren te koop staat.
8. Of het aflevers adres is, na onderzoek, zo'n "adres/telefoon/bezorg winkel" .
9. En ik lever alleen aan het buitenland wanneer de koper al enige jaren op 2ehands zit en 1 of meer waarderingen heeft.Kopen uit het buitenland doe ik niet (meer).
Kortom, het is best vermakelijk en je moet goed opletten.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken
ruud


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum