Ervaring met Portable LCD digital Microscpe (Algemeen)

door loek @, Exloo (Drenthe), 29-03-2019, 15:43 (1826 dagen geleden)
Gewijzigd door loek, 29-03-2019, 16:14

Hallo Forumlezers,

Voor het werken aan SMD onderdelen had ik een professioneel "elektronisch grootglas". Dit apparaat was nogal groot en stond in de weg en daarom verkocht via dit forum.

Op internet heb ik uiteindelijk een zeer handzaam digitaal microscope gevonden van het merk Mustool type 600. Hieronder zie je wat foto's

[image]

[image]

[image]


Dit apparaat vergroot maximaal 600 Keer. Heeft een instelbare resolutie van 1080P,720P of VGA. De focusering en vergroting worden met de hand ingesteld.

Het apparaat heeft 8 zeer helderen LEDS rondom de lens als verdichting, welke in helderheid kunnen worden ingesteld. Het scherm is 4,3 inch groot. Je kan een geheugen kaart plaatsen en daarop foto's of een film die gemaakt is met de microscoop zetten. De beeld scan snelheid is voldoende hoog zodat de bewegingen (bijvoorbeeld bij solderen) goed te volgen zijn.

Het apparaat werkt op een interne oplaadbare batterij. Het opladen kan via een USB poort, maar er is ook een laadapparaat bij.

Kortom een leuk microscoopje voor een lage prijs. Ik heb (via BANGOOD) 39 Euro betaald de verzending was gratis. Bij ontvangs zag ik dat het verzendadres uit Europa was?

In Nederland zijn deze apparaatjes ook te koop maar dan voor ongeveer 99 Euro. Ook op Ebay zijn ze te koop voor ongeveer 39 Euro, maar dan vaak alleen met een plastic standaard en niet met de degelijke aluminium uitvoering.

Ik heb geen aandelen van deze zaak maar misschien heb je wat aan mijn ervaringen.
Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum