AC117 transistor (Gezocht)

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 17-07-2019, 09:47 (1717 dagen geleden)

Voor de Beolit 600, die ik gisteren in m'n bezit heb gekregen, ben ik op zoek naar een AC117. Ik zie ze op ebay staan, maar dan zijn de verzendkosten vaak meer dan de kosten van de transistor. Wie weet waar ik deze in NL kan kopen of heeft één van jullie er nog één liggen, die ik over kan nemen?

Die Beolit heeft de mooie "Seventies oranje kleur". Helaas heeft het apparaat nogal wat last van vocht gehad, groene aanslag op de print en hier en daar wat roestvorming. Het geluid uit het apparaat is vrij zacht en erg vervormd. Ik vermoedde een probleem in de versterker eindtrap en inderdaad, de basis aansluiting van één van de twee AC117's is afgebroken. Vreemd genoeg lijkt het erop dat deze nooit aangesloten geweest is omdat het aansluitpunt op de print voor de basis nog nooit een druppel tin gezien heeft, die is nog van maagdelijk koper, met wat groene aanslag. Ik heb dat punt op de print (om te testen) even verbonden met het hele korte stompje van de basisaansluiting op de AC117 en jawel, er komt weer prima geluid uit de Beolit. Een bijzonder geval...

Groeten

Ben

--
Met vriendelijke groeten,
Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum