KPN Homevox 1-5 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 23-07-2019, 09:02 (1744 dagen geleden) @ Rob Groningen
Gewijzigd door soundman2, 23-07-2019, 09:46

Die lijst had ik niet gevonden. Wellicht is dat de reden, dat ik weinig respons kreeg.
Vermoedelijk moet ik toch bij andere merken kijken.
Bijkomend probleem is nog, dat KPN een ander protocol heeft voor nummerweergave als de rest van Europa. Dat zal weinig fabrikanten aanzetten om specifiek alleen voor NL iets te ontwikkelen.Hoe langer je zoekt, hoe meer je te weten komt. Overal lees ik dat de centrale van de provider de naam van de abonneee meestuurt. Ik was tot nu toe de mening toegedaan, dat alleen het bellende telefoonnummer werd meegestuurd en dat de telefoon van de persoon die gebeld wordt dat nummer combineert met de in het telefoongeheugen opgeslagen nummers. Als De naam daar niet in staat, krijg je in het display allleen het nummer van de beller te zien.
Wordt er allemaal niet veel duidelijker op.

NB Ook een Tiptel met CLIP schijnt niet te werken in NL volgens de gebruiksaanwijzing.
De verwarring wordt steeds groter.
Ik heb nu een belachelijke constructie gemaakt.
De DECT telefoons met nummerherkenning zitten aangesloten op een ouderwets telefoon relais voor twee toestellen en geven nummerweergave. De vaste telefoons, zitten via de TP14 op de andere uitgang van het telefoon relais. Zo voorkom ik dat de toestellen gelijktijdig op de buitenlijn komen en eventueel een gesprek kunnen verstoren doordat er ineens twee apparaten gelijktijdig op dezelfde lijn komen. De DECT en de gewone telefoons kunnen helaas dan niet intern met elkaar verbonden worden, omdat de DECT telefoons voor de TP14 zitten.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum