DHCP (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 14-08-2019, 21:01 (1688 dagen geleden) @ BenM
Gewijzigd door soundman2, 14-08-2019, 21:06

De persoon aan de telefoon, was niet onaardig, maar volgens zijn zeggen niet technisch. De man zou me doorverbinden met een technisch iemand. Evenwel kwam de man weer terug aan de telefoon en deelde mee dat de ondersteuning niet zover ging.
De oorspronkelijke vraag aan KPN was of er geen gebruiksaanwijzing bij het modem hoort. In de verpakking die de monteur bij zich had, zat niets. Ik heb wel een installatiehandleiding gedownload, maar daar heb je weinig aan. De man aan de telefoon gaf nog wel een link op de KPN site, waar een en ander te vinden was, maar geen boekje. Ook verwees hij naar een forum waar veel KPN gebruikers problemen aankaarten en soms oplossen. Fora is een mooi fenomeen, maar soms krijg je gewoon het goede antwoord er niet uit, of je moet ellenlange threads doorspitten.
Ik ben echt niet te beroerd om ergens tijd in te steken en van alles op te zoeken, maar een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing zou bij dit modem niet misstaan.
Ik heb wel meer correspondentie uit het ISDN tijdperk liggen, waarbij KPN beweerde dat iets zeker mogelijk was, maar dat het toch niet in orde kwam. Toen er echter een monteur van een buitenfirma kwam onderzoeken wat het probleem was, wist die te vertellen, dat hetgeen ik wilde gewoon niet geprogrammeerd kon worden. Vele ISDN gebruikers wilden die feature en de monteur wist ook te vertellen dat de volgende generatie ISDN centrale de software hoogst waarschijnlijk aan boord had en dat was correct. Verder vertelde de monteur, dat dat gewoon bekend was bij KPN......
Inderdaad de nieuwste centrale deed precies wat veel gebruikers wilden.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum