Receiver advies gevraagd (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 11-09-2019, 10:20 (1689 dagen geleden) @ janvriend

Beste Jan,
Ik weet niet wat er met de mensen aan de hand is met die eeuwige vernieuwingsdrang.
Ik geef een voorbeeld.
Iemand kocht in 1963 een mooie gloednieuwe auto en zet die in de garage met een doek er over heen. De mensen die hem gezien hadden vonden het een prachtige car en helemaal top.
Nu anno 2019 wordt de auto uit de garage gehaald, gepoetst en de auto ziet er nog net zo uit toen hij nieuw gekocht werd. Met 0 op de teller gaat hij de weg op.
Wat zijn dan de reacties? Wat rijdt daar nu voor een oud barrel, helemaal niet modern. Verschrikkelijk dat iemand daar mee rijdt. enz.
Ik begrijp niet wat er ondertussen met de mens gebeurt is dat deze zo omgeslagen is.
Goed ik begrijp dat de auto van 1963 niet over de laatste snufjes is voorzien, hij heeft waarschijnlijk niet eens veiligheidsriemen het gaat me om het veranderde tijdsbeeld dat we eerst iets prachtig vinden en jaren later daar een hele andere mening over hebben. Hoe komt dat.

Ik zou gewoon die ontvanger repareren, iedere radio is te repareren. Komende zondag is weer de reparatiedag van de NVHR in Driebergen. Kan je de Idzerda tentoonstelling nog even meepikken. (Prachtige Radio's die men vroeger heel modern vond en graag wilde bezitten, maar nu???)

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum