reparatie verslag PS19 Wandel & Goltermann (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 25-12-2019, 19:12 (1584 dagen geleden) @ loek

Verder heb ik bij deze reparatie nog wel een beetje dat nare gevoel dat het niet gelukt is om de echte fout in de voeding te vinden. Hebben jullie dat ook wel eens?

Tot tweemaal toe een "onvindbare" fout opgelost, een maal in een Bose stereotorentje en eenmaal in een eindtrap van een dito Philips. Daar zaten ook nog eens een soort hybrides in, die niet meer leverbaar waren.
In het eerste geval moet het elctrolyt op de print geweest zijn wat uit de talloze elcootjes was gekomen. DC niveaus klopten niet precies en de schakeling had last van oscillatie. Als alles beweegt, ga dan maar eens de fout eruit meten. Na het wassen van de print in een heet sopje en het plaatsen van nieuwe elcootjes was het euvel geheel verdwenen en voor zover ikwete is de fout ook nooit meer teruggekomen.
Bij de philips was iets dergelijks aan de hand, maar leek de vloeistof uit vierkante emitterweerstanden zijn gekomen. Onder die weerstanden was de kleur van de print iets anders, maar niet van de warmte. Bij het andere kanaal was niets verkleurd. de fout was opgelost toen ik een aantal onderdelen als luchtmontage heb teruggezet. De fout is nimmer meer opgetreden.
Van elco's, weet ik dat ze echt vloeistof kunnen lekken, maar wat er uit de weerstanden gekomen is is tot op de dag van heden voor mij een volkomen raadsel.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum