Kan iemand mij iets over deze talma trafo vertellen? (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 25-06-2020, 21:56 (1393 dagen geleden) @ Kees van Dijke
Gewijzigd door soundman2, 25-06-2020, 22:51

Ha die Kees, ik zit in het wat ruigere omroepwerk, een paar kilometer membraans, voor sportevenementen, wielerrondes en dat soort werk. Ik ben tot nu toe misschien wel de enige die aan signaalprocessing doet, althans bij collega's heb ik het nog nooit gezien.
Omdat het toch nooit hard genoeg gaat, zeker als het zuiver klinkt, heb ik wel compressors en limiters in gebruik en uiteraard stevige laag af filters voor de membraans. De headroom is bij dergelijke sets eigenlijk altijd aan de krappe kant en als een speaker in zijn enthousiasme helemaal uit zijn dak gaat en je bent er niet op berekend, dan klinkt het allemaal wat minder fraai.
Op een wielerevenement heb ik ooit eens een grote artiesten PA set doorgelust vanaf de 100 Volt lijn. De rondesspeaker moest ook te horen zijn op het feestplein tijdens de finale ronde. De tech verwonderde zich erover dat wat van de lijn kwam zo goed klonk. Dat vond ik een complimentje om in mijn zak te steken. Doorgaans worden dergelijke omroepinstallaties afgedaan als zwaar inferieur, maar als je de zaak netjes aanstuurt, is er zeker voor spraak een prima kwaliteit mee te halen.
Ik heb geluisterd naar de spullen van een collega, die met Bose 402 parkoersen doet, maar signaalprocessing? Wasda? Zwaar vervormd als de ronder speaker eens uithaalt en voor veel lage tonen zijn die 402tjes ook al niet geschikt. Moeite voor niks dus


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum