Loop of sloop cassettedeck Philips N2511 (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 02-07-2020, 08:21 (1366 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Mijn exemplaar lijkt nauwelijks gebruikt te zijn.
Echter,
De wiskop plakt !
Na even zoeken op internet blijkt dat van de wiskop de lijm los laat na ruim 30 jaar.
(Zie de site van de bekende MFB freaks)

De wiskoppen uit die tijd plakken allemaal, de hars waarmee het binnenwerk is ingegoten vergaat en wordt een plakkerige substantie. Meestal zoek ik in mijn doos met sloop materiaal een wiskop die elektrisch het best in de buurt komt. Met name de impedantie is van belang omdat in veel van de gebruikte oscillator circuits de impedantie van de wiskop mede bepalend is voor de wisfrequentie. Een willekeurig genomen kop werkt vaak niet.

Een andere optie is om de hele opnamemogelijkheid te laten vervallen en de kop eruit te halen. Tenslotte zijn er nog mensen die alles schoonmaken en de kop terug in elkaar zetten met nieuwe lijm.

En de snaren werken niet meer goed.

De snaren van deze decks vergaan, maar worden geen "snot". Ze worden gewoon te groot en de rek is eruit. Vervangen is dan de beste optie. Op MFB freaks vindt je complete snarensetjes tegen een schappelijk bedrag.

Nu vraag ik me af of het nog de moeite is om er mee verder te gaan om op te knappen !

Dat kan ik niet voor je bepalen Tony. Wat wil je ermee? Verkopen kan, maar dan moet je er echt niets aan doen; ze brengen niet veel op. Het opschrift HiFi neem ik maar met een korreltje zout. Al het geld wat je erin steekt krijg je vermoedelijk niet meer terug.

Opknappen om te gebruikten? Dat kan ook. Het zijn zeker geen slechte decks en als zo'n apparaat in orde is kun je er prima naar luisteren.

Als je het echt niet weet mag je hem ook aan mij doneren voor spare parts :-D :-D :-D :-D

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum