Power kabels (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 07-07-2020, 14:51 (1387 dagen geleden) @ franc

Tulpkabeltjes zijn wel berucht. Heel vaak worden ze niet eerst gesoldeerd, maar wordt de mantel meegespoten met het kunstsstof omhulsel. Dat is vragen om problemen. Bij alle audiorekjes die ik op pro basis voor klanten heb gebouwd, heb ik de kabels zelf gemaakt. Twee voordelen. Altijd de goede lengte en als ze netjes gesoldeerd zijn, heb je er jarenlang geen omkijken naar.
Bij tulpstekertjes, vooral de goedkope, let ik er altijd op of de huls en trekontlasting, waaraan de afscherming wordt gesoldeerd en de middenpen, waaraan gesoldeerd wordt uit een geheel bestaan. Dat is bij goedkope jack stekers bijna nooit het geval en die geven dan ook na een paar jaar problemen wegens oxidatie, bovendien lijkt het plastic in de loop der jaren wat te krimpen, waardoor de geperste verbindingen los gaan zitten.

Luidsprekerkabels die 25 Ohm meten, zijn wel heel slecht samengesteld. Onjuiste krimpverbindingen, slechte soldeerlassen o.i.d.
Zeker voor de relatief korte kabels, die in de huissfeer voor komen is dat bar en boos.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum