Gezocht schema NAD T762 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 30-01-2011, 17:53 (4849 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door soundman2, 30-01-2011, 17:55

Ik heb inmiddels het een en ander gemeten (nog zonder schema maar dat hoop ik snel te ontvangen).
Er was een elko stuk van de 5 volt (esr 5,5 ohm en bijna ontploft) daarmee was de rimpel op de 5 volt weg.
Echter voor de werking van de processor maakt het niets uit.
De oscilator loopt met de scoop keurig op 40 mhz als ik die met mijn vingers aanraak veranderd de wartaal op het display.
Ik meet geen enkel signaal op de datalijnen van de microprocessor naar de dysplaydriver chip.
Ik denk dat de processor stuk is ook een reset helpt niet.
overigens is er een 2e processor welke ook een xtal heeft en die zover ik kan zien de versterker bedieningen aanstuurt (op de eerste zitten de knopjes).
Wachten of het schema en kijken of de processors te koop zijn ze zitten gelukkig in een voetje.

Als ik nog een tip mag geven, hetgeen ik meegemaakt heb met een Sansui receiver.
De printplaten hebben soms een aardverbinding via de bevestigingsschroeven. Soms alleen een printvlak en soms ook met een extra soldeerlip. De Sansui gaf ook een verward display. Dit soort fouten laten zich er moeilijk uit meten. Pas de tweede of derde maal op de werkbank kwam de fout aan het licht. Hier verdween de fout dus tijdens de metingen. Het ene toestel is het andere niet, maar uP's gaan (gelukkig) weinig stuk en zijn altijd moeilijke onderdelen. Check dus even de schroeven.

Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum