Inbraak in woning... (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 15-10-2020, 17:26 (1286 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 15-10-2020, 17:27

Heel lang geleden in mijn diensttijd, had ik een wapenmagazijn onder mijn beheer.
De wapens werden onbruikbaar opgeslagen. Bepaalde cruciale onderdelen zaten er bijv. niet in, maar die lagen weer apart opgeslagen op een beveiligde locatie.
Dat zou je met camera's ook kunnen doen, bijv. de lenzen apart opslaan. Dan is het meteen al een stuk minder interessant.
Ook een eenvoudige alarminstallatie kan wonderen doen. Ik heb in het verleden zelf wat in elkaar gezet.
Alles is bedraad. Er zitten raam en deurcontacten aan en ook PIR detectors.
Draadloos is mooi, maar op cruciale tijden zijn de batterijen leeg en waarom moet iets aan het internet hangen. Het zal niet gauw gehackt worden, maar kan wel. Wel hangt er een telefoondialer aan, die vier telefoonnummers belt en er is een lokaal (binnen-)alarm.
Destijds is ook bij mij ingebroken, maar toen het vooralarm begon te piepen zijn de dieven hem toch gesmeerd. Als iets lawaai maakt krijgen ze toch meer haast. Er was schade aan een vernield raam, maar niets weg.
Saillant detail, het raam is aan de straatzijde en er brandt altijd licht als het donker is. Niettemin hebben de inbrekers toch een bovenlichtje open moeten breken om daarna een groter raam te forceren. Alleen licht houdt inbrekers kennelijk niet meer tegen. Er moet wel wat discipline zijn, het alarm wordt 'snachts en bij afwezigheid altijd ingeschakeld....


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum