laagdoorlaat filter berekening (Algemeen)

door duikkie @, 15-04-2021, 18:58 (1079 dagen geleden) @ soundman2

Naast fouten in een ontwerp, komt het vaak voor door het toepassen van verkeerde onderdelen na reparatie.
Het mooiste voorbeeld is altijd veel te zware zekeringen, of erger nog een stukje "zilverpapier" er omheen.
Op de foto's zie ik alleen een weerstandje, dat het benauwd heeft gehad, maar kennelijk nog niet doorgebrand is. De laklaag vliegt niet in brand.
Op een abdere foto zie ik een spoel,die niet verbrand is, maar daar heeft wat lijm of iets dergelijks opgezeten dat onder invloed van normale temperaturen wat vergaan is. De laklaag van het koperdraad lijkt niet aangetast.

Gezien de lengte van de draad CM8833 maken, krijg ik het idee, dat zowel kennis als ervaring in het repareren van monitoren etc, tekort schiet.

de weerstand was aan de onderkant dus zwart en de waarde klopt niet, was moeilijk te zien
de spoel heeft staan roken, en is dus niet alleen lijm ofzo dat verbrand is
waarde is nu 660uh/ ipv 720 . maar ik zag de spanning terug lopen

we hebben wat moeite gehad met waar het probleem zat :) , de voeding gaf 80 volt ipv 125 volt. en dan roepen de meeste elco's , dat was het dus niet
toen was het de lijntrafo die moest wel kapot zijn, dus ook niet , de HOT ook niet

waarschijnlijk een klootte spoel en weerstand. maar nu is de vraag WAAROM:-D

verder is het moeilijk om half werkende apparaten te maken. ook hier was alle signalen oke alleen zo'n 40% te klein door te weinig spanning.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum