Philips LDH 76/00 camera (Algemeen)

door pe0ssb ⌂ @, ZEVENBERGEN, 21-04-2021, 10:49 (1102 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Hallo Marcel,
Ik ken deze camera, heb er zelf in die jaren ook een gehad. Het fabricaat is inderdaad Hitachi.
Ik had samen met deze camera een LDL-1100 van Philips die dus van origine van Grundig was. Op de brochure / gebruiksaanwijzing van de LDL-1100 staat deze met deze camera afgebeeld en ik denk dat ze als een set toen verkocht zijn. Zo zie je maar dat Philips toen meer dingen bij elkaar sprokkelde om in de markt te kunnen zijn.
[image]
Op een van jouw foto's zie je een aantal CA3046 IC's zitten die er voor de signaalprocessing zitten. Als er een kleurenkanaal weg is dan zal er vermoedelijk een van deze IC's defect zijn, ik heb dat toen ook meegemaakt. Die IC's gaan vaker zo maar kapot of staan flink te ruisen. Je kunt ze vervangen voor een aantal andere typen zoals de CA3086 of gewoon 5 transistoren er voor in de plaats zetten.
Ik kan me nog herinneren dat ik er mee aan het opnemen was op een van de pinkster-velddagen van de VERON en dat toen ook een ploeg van het NOS-journaal daar filmde. Een van de cameramannen maakte toen de opmerking "Hee kijk nou daar, da's een mooie kleine camera!". Voor het formaat was dit inderdaad een kleine camera, v.w.b. de prestaties was het wel wat minder. Het streepfilter op de opnamebuis is zo grof dat dit in het beeld (luminantie kanaal) zichtbaar is. Voor de 70-er jaren was het natuurlijk best aardig.
Ik heb nog in de archieven gekeken maar kan geen manuals meer vinden.
Succes met de reparatie.
Henk
PE0SSB


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum