Equalizer (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 03-09-2021, 14:35 (958 dagen geleden) @ henk43
Gewijzigd door soundman2, 03-09-2021, 15:25

Na een ca 50 jaar werkzaam te zijn in de prof audio kan het probleem nooit groot zijn, tenminste als er nergens aan geprutst is.
Het verloopsnoertje van tulp naar din voor de Philips moet voor een lijnsignaal aangesloten zijn op de pennen 3 en 5 met 2 als aarde. Omdat het een line in/out is, zal de ingang pas werken in de stand opname.
Op de 210D moet je opnemen via de line in tulpjes aan de achterzijde. De Din op de akai werkt wel, maar die is vaak niet als standaard din aansluiting uitgevoerd.
Als je tulpsnoertje in combinatie met het mengpaneel werkt op een versterker, dan hoef je daaraan niet aan te twijfelen. Ik neem aan dat je daarvoor een AUX, CD of een dergelijke ingang gebruikt. De ingang PHONO is niet geschikt, die is voor een MD element.
Wat ik vraag, is het signaal uit de mixer ruim voldoende om de versterker uit te sturen, of moeten alle knoppen op max?
Als je een toongenerator en een voltmeter hebt, zou je de toongenerator op de mixer aan kunnen sluiten. Stuur 1KHz in. Als de VU meters dan op nul staan zou er minimaal op de tulp uitgangen 100mV AC moeten staan, maar eerder iets van 0,5 tot 1 Volt AC Klopt dat?
Een gewone moderne hoofdtelefoon geeft op de tulpuitgangen al een redelijk geluid.
Daarmee kun je dus ook een test doen.
Bovensmilde is een beetje ver weg voor mij, anders wilde ik het wel voor je uitzoeken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum