EPROM Elektuur "µP gestuurde freq.meter (jan/feb '85) (Gezocht)

door doktordirk @, Noordbeemster, 20-10-2021, 17:54 (890 dagen geleden) @ Robin van Grunsven

Het heeft even geduurd, maar alles werkt weer zoals het behoort.
Ik had eerst de listing van het artikel gescand, en op A3 afgedrukt, dat leest een stuk prettiger.
Daarna de eprom uitgelezen en grotendeels vergeleken, het zijn nogal wat een regeltjes!
Ik zag zo geen verschillen, en toen op een 2764A gezet.
Na vele pogingen met de nodige foutmeldingen uiteindelijk gelukt, maar de teller weigerde te werken.
De originele eprom weer geplaatst, en het werkte weer.
Na nog een paar pogingen deed de teller ook met de originele eprom niets meer, nogmaals uitgelezen en hoe is dit mogelijk, ook hierin zat een fout.
Bij gebrek aan eprom's van dit type maar gewist en opnieuw gebrand.
De leesfouten bleek uiteindelijk in de programmer te zitten zie het andere item van mij.
Bang dat er toch ergens iets beschadigd was het apparaat gedemonteerd, het ic geplaatst en ja hoor weer werken!
De oorzaak zat bij een montageschroef vlak bij de eprom die blijkbaar contact gemaakt had .
Na montage van een isolatieringetje was het probleem verholpen.
De originele Elektuur versie heeft een plastic kast, dan zal dit niet zo'n vaart lopen denk ik
Als jouw apparaat het soms wel en soms niet of verkeerd doet kan dat misschien ook wel in een onderdeeltje zitten wat soms ergens contact maakt wat niet de bedoeling is.
Als de eprom te warm of heet wordt, ja dan zal deze wel vervangen moeten worden, ik had er in een andere programmer ook een zitten die mooi rood opgloeide achter het glaasje, die zou zomaar stuk kunnen zijn!!
[image][image]

Dirk


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum