Doormeten Lumophon Violetta 400 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 17-06-2011, 20:05 (4704 dagen geleden) @ Bert

Hallo beste lezers van dit forum.
Ik lees dat Scheltes een voltcraft VC820 digitale multimeter heeft aangeschaft.
Ikzelf heb een paar jaar gelden een dezelfde meter gekocht en was daar erg blij mee, inclusief meetrapport dus wat wil je nog meer!!!
Maar nu 3 jaar later merk ik dat de capaciteitsmeting 1,13 uF afwijkt of wel ik moet 1,13 van de gemeten waarde aftrekken om te komen tot de juist capaciteit die op de C staat.
Na ge informeert te zijn door Conrad blijkt dat deze meter elk jaar opgestuurd moet worden om te worden geijkt. Dat opnieuw ijken kost € 80,00 ex. verzendkosten en dat voor een meter met een aankoopwaarde van rond de € 55,00.
Dus Scheltes kijk uit

Tevens gelijk een vraag over de meter.
Er zijn 3 instelpot.meters bereikbaar na het afnemen van de kap. Weet iemand welk van de 3 voor de capaciteit correctie is?

met vriendelijke groeten,
Bert van der Vinden Zeist


Heb je er al eens een nieuwe batterij ingezet? Soms gaan de wat goedkopere meters (Sorry, maar 55 euro is weinig voor een echt goede meter) fors afwijken als de batterij de minimum waarde bereikt. Voor capaciteitsmeting is nog een oscillatortje nodig en dat kan juist funest zijn voor een lege batterij.
Het calibreren waar je op doelt is zeker nodig voor industriële en laboratoriumtoepassingen. Voor amateurgebruik is calibratie zelden nodig.


Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum