informatie gezocht AP Products (Gezocht)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 12-04-2022, 17:32 (738 dagen geleden) @ Goldline

[image]

Ja, dat komt me bekend voor. Was een onderdelenpakket van een PBNA-cursus. Inleiding in de elektronica, of zoiets. Ik heb die cursus begin jaren '90 aangeschaft voor mijn vader, want hij wilde zich na zijn pensioen verdiepen in de elektronica.
Wat ik me nog herinner zijn algemene onderwerpen, zoals Wet van Ohm, basisschakelingen analoge elektronica en digitale elektronica. Er zat een aantal IC's bij waarmee je basisschakelingen kon maken met poorten, flip-flops en dergelijke.
Op het bordje op mijn foto zijn enkele LED-geplaatst, die kon je dan digitaal laten tellen: 00001, 00010, enzovoorts.
Ook zat er een HEX-deplay bij, zodat je bij een tellerschakeling cijfers kon laten zien.
Ik herinner me ook nog dat er een stukje glasvezelkabel bij zat. Met een speciale LED kon je dan licht door het glasvezelkabeltje sturen en dat dan weer ontvangen met een speciale lichtgevoelige diode.
Er hoorde ook nog enkele cassettes bij met ingesproken teksten.
Ik heb helaas de mappen niet meer. Laatst nog eens op internet gezocht naar meer info, maar ik kon verder niets vinden.

--
Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum