Schema TV'tje Euromatic 405 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 21-03-2023, 13:37 (401 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door soundman2, 21-03-2023, 13:59

Denk je nu echt dat er nog forumleden zijn die het nog niet gelezen hebben?


Groeten,
Armand (die na meting alleen onderdelen vervangt als het echt nodig is)

Natuurlijk zijn die er nog, anders hoefde ik daarover niet meer te schrijven.
Heb je ook geteld hoeveel mislukte "reparatiepogingen" er op beide fora staan.
Ik schrijf overigens ook op nog andere fora.

Je schrijft:"Ik gok op een elcootje in de netvoeding, indien niet verder zoeken met oscilloscoop."
Je begint dus zelf ook met eerst onderdelen uit te wisselen en als dat niet werkt, ga je wat meten.
In veel gevallen gaat het dan al mis doordat er niet compatibele onderdelen worden gebruikt, soldeerfouten worden gemaakt etc.

Mijn schrijven komt ook voort door de vele reparatieadviezen die gegeven worden, zonder dat men niet eens weet over wat voor apparaat of wat voor soort fout het gaat.
Oud is per definitie versleten en onbetrouwbaar, dus dat wordt op voorhand allemaal vervangen.
Je gelooft het niet, maar ik heb volledig ontregelde radiotoestellen en TV's op de werkbank gehad, omdat er wat aan beeld of geluid mankeerde. Zelfs als er gewoon wat aan het LF mankeerde, of iets met de voeding.
Met de eenvoudige tip die ik gaf over de brombalk in beeld wist je meteen in welk deel van je toestel moest zoeken, zonder ook maar iets los te maken.
Je mag me scopeman noemen, maar voor mij is het zowat het meest universele meetinstrument. Er zijn niet zoveel zaken die je er niet mee kunt onderzoeken.
Toch staan bij velen die apparaten jarenlang ongebruikt in de kst en dan op de stand AC omdat anders soms geen beeld verschijnt.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum