kabels (Toestel of techniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 25-08-2011, 23:52 (4633 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 26-08-2011, 00:03

Vergeet dan NIET dat de connectors OOK van het juiste type zijn 50 of 75.

Een paar jaar geleden constateerde ik op mijn werk dat er twee verschillende soorten BNC-connectors aan RG59U-kabel waren gebruikt. Ik heb daar de systeemleverancier op aangesproken omdat, naar mijn mening, de BNC-connectors voor 75Ω en 50Ω verschillend zijn.
Als ik connectors bij RS-Components bestelde kreeg ik ook altijd de connectors volgens de onderstaande foto.
De systeemleverancier wilde hierover niet direct een uitspraak doen en heeft contact opgenomen met Radiall, de fabrikant van de connectors. De hele e-mailwisseling tussen onze leverancier en Radiall heb ik destijds ontvangen, maar het bleef een welles-nietes tussen onze leverancier en Radiall of er nu wel of niet een verschil tussen 75Ω en 50Ω connectors was. Heel merkwaardig.
Ik heb toen in mijn "oneindige wijsheid" alle connectors die afwijkend waren, vervangen door het linkse model op de foto, omdat op de verpakking 75Ω stond gestempeld.

Sowieso is de dikte van de pennen verschillend, zodat je met de dikke pen van de 50Ω connector het gat van het female 75Ω chassisdeel beschadigd.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum