commodore 64 (Gezocht)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-04-2023, 22:49 (389 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Hans van Kampen, 09-04-2023, 23:01

Jan Verdijk schreef onderstaand ooit bij tips en trucs:

Philips B2X71U: hoe verwijder je verkleuringen van het kunststof rooster naast de afstemschaal; moet je het rooster dan b.v. in de bleek leggen?
Ik neem aan dat bij deze radio sprake is van een wit/crème front (er zijn er ook met zwarte frontjes).
Er kan sprake zijn van verkleuring van het kunststof door de ouderdom; de radio kan b.v. veel in de zon hebben gestaan. Dan is er niet zo veel meer aan te doen, want over het algemeen is die verkleuring dan "door en door". Het kunststof kan echter ook "gewoon" smerig zijn. Onder "schoonmaken" staan wel enkele tips om kunststof schoon te maken. Want het kan natuurlijk ook zijn dat het kunststof alleen maar vervuild is. Probeer dat eens op een niet al te zichtbaar hoekje. Zie je veel verbetering, dan kun je het hele frontje er mee schoonmaken. Ik zou het in elk geval zeker niet in de "bleek" leggen. Bij auto-onderdelen shops (en soms ook bij de Aldi of Lidl) zijn ook sprays te koop om kunststof mee schoon te maken en nieuwe glans te geven. "Cockpit spray" van CarCare is daarvan een voorbeeld. Ik heb daarmee heel goede resultaten gehaald bij kunststof knoppen en andere onderdelen van oude radio's.
Einde citaat: Jan Verdijk

Is eenmaal een vervelende eigenschap die geel verkleuring van kunststof maar jij hebt dit onderstaande ook wel gevonden na googelen denk ik.

Zo ga je te werk: voeg twee kopjes met een mengsel van citroensap en azijn aan wat water toe en laat het verkleurde plastic hier een half uur in weken. Spoel het dan af onder de kraan, spoel na met milde zeep en lauwwarm water en gebruik een theedoek om het plastic af te drogen.
Einde citaat:

Dat half uur kan je wel langer maken denk ik want plastic zal niet oplossen, succes.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum