Gebroken nek bij transport :-( (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-05-2023, 11:49 (327 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Weer een gevalletje transportschade die mij trof en deze keer valt er niets te repareren. Ik wilde in mijn verzameling een portable kleuren televisie hebben voorzien van buizen en die dingen liggen ook niet voor het oprapen. Je wil er ook niet van weten hoeveel er werkende naar de stort zijn gegaan zoals met zoveel dingen die later worden geliefkoosd door verzamelaars.

Op E-bay vond ik van het Amerikaanse merk General Electric een porta color met een schermdiagonaal van 25 cm. voorzien van 14 buizen, enkele buizen hebben meerdere functies.

[image]

Blij als een kind na uitgepakt te hebben maar wat viel mij eerst op al snel......zwarte spikkeltjes op het scherm en ik dacht dat dit vuil aanslag was (spinnenpoep o.i.d.)

[image]

[image]

Het bleek geen vuil maar een beschadigd forforscherm en toen wist ik al genoeg:fir :fir met een zaklamp achterin door het rooster schijnend zag ik dat het foute boel was, een gebroken nek van de beeldbuis bij het aansluitpunt, de stekker hing los en ik zag de gebroken hals.

In de E-bay advertentie zaten foto's van dit toestel met testbeeld, het ging om een nice working exemplaar dus ik deed de aankoop.

Hieronder wat foto's na de achterkap te hebben verwijderd.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]
Wat los in het toestel gevonen scherven zoals een rest van een van de 3 electron guns, al het andere is in de beelbuis gezogen denk ik.

Ja, en dan rijst de vraag hoe die was verpakt, nou, het was in een grote doos met wel een rijke hoeveelheid bubbeltjes plastic er om heem behalve onderop want het toestel stond op slechts een laagje van dat spul. Ik heb de verkoper op de hoogte gebracht en ik kreeg meteen reactie, ook het over en weer gemail verliep zeer vlot.

[image]

Hij ziet een mogelijkheid uit een donor toestel een andere beeldbuis op te sturen, kennelijk liggen ze daar voor het oprapen, we zien wel.

Blijft jammer hoe er tijdens transport met spullen wordt omgegaan door enkelen, ja, dit pakket kwam ook met vliegtuig uit Los Angeles en had een lange weg te gaan. Ik denk niet meer dat ik dergelijke toch wel grote spullen vanuit over seas over laat komen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum