error na update Win 10 (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-01-2024, 00:33 (96 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door Maarten Bakker, 26-01-2024, 00:40

Dat lijkt niet te kloppen. Windowsupdate geeft zelf keurig aan dat de computer niet geschikt is voor Windows 11 en zal dus automatisch op Windows 10 22H2 blijven.

Kennelijk zit een bepaalde 'normale' Windows 10 update de photo app in de weg of andersom. Ik heb geen idee, op het werk heb ik ook een computer met Windows 10 staan (die wel Windows 11 kan draaien, maar dat heb ik uitgezet) en die had het probleem vanmiddag in elk geval niet.

Wat vervelender is dan de niet werkende photo app, is dat het updaten nu ook niet meer zal lukken, gezien de foutmelding. Ik denk dat je gelijk hebt dat het vlottrekken van Windows Update wat meer kennis vereist om niet van de regen in de drup te komen. Er circuleren wel wat stappenplannen die zouden kunnen helpen, maar als je simpelweg de foutcode 0x800.... intypt kom je op AI-gegenereerde advertentiesites uit. Als leek kun je het beste alleen op de site van microsoft zelf of andere vertrouwde sites zoeken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum