Nemrod RD-2000 (8-track) (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 22-04-2024, 22:11 (11 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door soundman2, 22-04-2024, 22:22

Kunnen jullie voor mij ook wat meten?
Nu ik de Nemrod voor de dag gehaald heb, blijkt het ding nog te werken ook, maar er zijn een paar problemen. De snaar naar het vliegwiel is wat slap geworden, zodat er teveel slip is. Heeft iemand al een adres waar je zo'n snaar vind?
Dan werkt er iets niet, maar in vergelijking met het schema wat ik getekend heb zit het inwendig anders. Ik denk dat ik het gewijzigd heb om een fout te elimineren, omdat het apparaat niet meer werkte, maar dat weet ik niet meer. Kan wel 20 jaar geleden zijn.
Om zekerheid te krijgen zou ik willen vragen of iemand iets kan meten.
Met het verplaatsen van de kop draait ook een schakelaar aan de onderkant een stukje, ondermeer om het juiste track lampje aan te zetten. Die schakelaar heeft volgens mij een probleem en daarvoor vraag ik of iemand iets wil meten.
Zie de foto
Op de schakelaar komen de indicaties 4 3 2 1 en N voor. Bij mij ligt N aan massa, maar volgens mij moet daar origineel de voedingsspanning staan, dus iets van 17 tot 20 Volt. Wie wil dat meten (ten opzichte van het chassis) Ik heb ter verduidelijking het punt met de gele pijl aangegeven op de foto. Volgens mij moeten de rode en de zwarte draad verwisseld worden, maar de schakelaar heeft m.i. een sluiting naar aarde.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum