Digitenne Rebox RE1150 (Toestel of techniek)

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 15-01-2012, 15:22 (4536 dagen geleden)

Hallo,

Ik ben al enkele uren op internet aan het zoeken maar kom er niet uit.
Ik heb sinds kort een extra digitenne ontvanger een Rebox RE1150 welke (na voeding reparatie) prima werkt maar,
nederland 1 , 2 en 3 zitten resp. op voorkeur kanaal 1000 , 1001 en 1002.
Ik wil die op 1 , 2 en 3 hebben maar kom er niet uit hoe.
Ik heb al van alles geprobeerd, automatisch zoeken, handmatig zoeken.....
De rest van de zenders zitten wel op de juiste kanalen (RTL4 op 4 etc)
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,
René

Digitenne Rebox RE1150

door CORNELIS @, Hilversum, 16-01-2012, 12:03 (4535 dagen geleden) @ pe1dpf

Beste P, ik caravan en moet mijn digitenne regelmatig instellen. Het belangrijkste is, dat je de Rebox weer terug moet brengen in de situatie van de "fabrieksinstellingen". Daarmee wordt het geheugen van de programmanummers gewist. Daarna laat je in eerste instantie automatisch zoeken en dan moet het goed zijn. Wanneer de antenne optimaal gericht is dan kiest ie de dichtstbijzijnde zenderopstelplaats met het bijbehorende pakket. Dat is dan Ned. 1, 2 en 3 en de regionale zender in het gebied waar je woont. De andere zenders staan op andere opstelplaatsen. Wanneer je dit pakket vanuit een andere opstelplaats inlaadt, dan krijg je dat Ned.1, 2 en 3 op de plaats 1001, 1002 en 1003 terecht komt, omdat je de plaatsen 1, 2 en 3 hebt bezet. Er moet van internet een lijst van alle opstelplaatsen en hun pakketten te downloaden zijn, maar die kan ik op het ogenblik niet vinden, maar misschien heb ik je al een beetje op weg geholpen. Vr.gr. van Cornelis

Digitenne Rebox RE1150

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 16-01-2012, 22:36 (4535 dagen geleden) @ CORNELIS

Hallo Cornelis,

Ik heb de factory reset al diverse malen uitgevoerd en ook handmatig gezocht op het kanaal 30 (waar ned1, 2, 3 opzit) maar toch blijven ze vanaf 1000 zitten.
Ik hoorde vanmiddag van een collega dat dit een bekend probleem blijkt te zijn van deze ontvanger, het is een software foutje en aangezien dit al een ouder type is komt er geen update meer van.
Ik zal er dus "mee moeten leren leven".
Het is verder ook geen probleem maar ik ben wat dat betreft een pietlut zoals ze dat noemen.

Groeten,
René

powered by my little forum