Service manual voor Philips PM5508 ? (Toestel of techniek)
door paulvo , Brakel (BE), 14-07-2025, 17:33 (2 dagen geleden)
Weet iemand of er een service manual bestaat voor de Philips PM5508 PAL TV kleuren patroon generator ?
De handleiding heb ik wel, maar daarin staan enkel de schema's en hoe je ermee moet werken.
Een layout van de PCBs, en een mechanische 'exploded view' zouden wel handig zijn om het toestel weer volledig operationeel te krijgen.
Service manual voor Philips PM5508 ?
door henk vdb , Breda, 14-07-2025, 19:13 (2 dagen geleden) @ paulvo
ElektroTania heeft de SERVICEDOC voor de PM5506 en PM5508 (in één document).
Niet heel goede kwaliteit maar beter dan niets.
Document heeft stempel van NVHR...
Even zelf zoeken, dan vind je dergelijke docs de volgende keer zelf!
door paulvo , Brakel (BE), 14-07-2025, 19:47 (1 dag en 23 uur geleden) @ henk vdb
Bedankt Henk.
Hiermee kan ik alvast een heel eind opschieten !
door doktordirk , Noordbeemster, 14-07-2025, 19:58 (1 dag en 23 uur geleden) @ henk vdb
Dit is echt wel een toppunt van een beroerde scan.
Maar ja als je grijze afbeeldingen naar z/w omzet, en dan ook de resolutie verlaagd dan krijg je dit.
Er is nagenoeg nauwelijks een onderdeel op te herkennen, laat staan de diverse afbeeldingen voor de scoop.
Ik zat dat er hier bij de schematheek wel een leesbaar schema staat, maar helaas niet compleet met printplaten.
Misschien dat ik binnenkort eens een poging ga wagen om dit leesbaar te krijgen.
door Bapaktua
, Haarlem, 14-07-2025, 21:02 (1 dag en 22 uur geleden) @ doktordirk
Is onderstaande link iets beter te gebruiken?
ruud
http://bee.mif.pg.gda.pl/ciasteczkowypotwor/Philips-Fluke/PHILIPS.%20PM5508.%20Test.%20Service%20...
door henk vdb , Breda, 14-07-2025, 21:34 (1 dag en 22 uur geleden) @ Bapaktua
Ondanks verschillen in markeringen van herkomst MOET de oorspronkelijke scan wel hetzelfde zijn, zelfde stukjes uitvergroten in beide documenten laat dezelfde artefacten zien.
Beide zijn even slecht, maar zoals ik al eerder zei, beter dan niets.
door paulvo , Brakel (BE), 15-07-2025, 12:28 (1 dag en 7 uur geleden) @ doktordirk
Wat ook interessant zou zijn, is het aanbrengen bij iedere oscillogram van de vermoedelijk weggevallen nummers of verwijzingen naar de respectievelijke bij de PCBs gemarkeerde meetpunten.
Ook zijn p19 en p21 van de PDF identiek (met rechtsboven "C. FRAME INFORMATION - UNIT 3"), waarna je moet springen naar p43 voor het vervolg.
Een goed verstaander heeft natuurlijk maar een half woord nodig, maar toch
Ik weet niet of de NVHR in bezit zou zijn van een origineel exemplaar van de service manual?
Zelf ben ik heel blij dat de bestaande versie er tenminste is!
door Ben
, Waddinxveen, 15-07-2025, 13:24 (1 dag en 6 uur geleden) @ paulvo
Op dit forum onder het blokje Schematheek staat de PM5508.
Dit lijken scherpe schema's maar daar had je vast al gekeken?.
Groet, Ben
door hanswal , Hoorn, 15-07-2025, 13:37 (1 dag en 6 uur geleden) @ Ben
Dit lijken mij de schema's uit de gebruikershandleiding. Er zijn geen print lay-outs of exploded views bij.
Hans
--
scoper apestaart quicknet punt nl
door paulvo , Brakel (BE), 15-07-2025, 13:42 (1 dag en 6 uur geleden) @ Ben
Hoi Ben,
De schema's en enkele foto's had ik al gevonden via RadioMuseum.Org, die waren ook zeer duidelijk.
Maar moest een goede ziel nog de originele Service Manual en de Service Sheets Cd762 en Cd716 hebben, en deze willen inscannen in hoge definitie, zou dat leuk zijn voor het nageslacht
door Maurice
, Dordrecht, 15-07-2025, 13:58 (1 dag en 5 uur geleden) @ paulvo
Veel scans komen nog uit modem 56k periode.
Helaas opnieuw scannen wordt niet altijd uitgevoerd.
Heel veel zie ik vragen.
Maar zelden eens zelf investeren in aankoop manual en inscannen/uploaden
Idem met foto.s informatie enz.
door doktordirk , Noordbeemster, 15-07-2025, 14:48 (1 dag en 4 uur geleden) @ Maurice
Er is nog hoop.
Ik ben het mailadres van Maarten even kwijt, maar daar wordt aan gewerkt.
Dan komt er een wat beter versie voor de PM5508 in de schematheek.
Is gescand met 150 dpi, deels zw/w deels grijsschaal.
door doktordirk , Noordbeemster, 16-07-2025, 09:28 (10 uur en 13 minuten geleden) @ paulvo
Ach, er staan niet echt schokkende dingen op maar je zal er maar net een probleem mee hebben.
Dit zijn de twee bladen voorin de doc.
Ik heb er ook nog een Cd892 bij met veranderingen/reparatie van de uhf en vhf kiezers.
Heb helaas nog geen reactie van Maarten gehad hoe (grotere) bestanden te verzenden zijn voor bv de schematheek.
Dirk.