De philips 22RL transworld de luxe (Toestel of techniek)

door FredDijksman @, 25-08-2025, 16:43 (1 dag en 18 uur geleden)

Ik heb deze radio van iemand overgenomen. Na aansluiten kwam er een brom uit. Er zat een sluiting in de voeding. Daarna nog niet veel want er waren 2 midden frequent transitoren defect, TS423 had inwendig sluiting en de TS424 had een versterking van 0.
Beide vervanggen en de AM en FM geven weer signaal waarbij het FM signaal redelijk is maar de AM middengolf is slecht. 1 zender MCB radio komt net door de ruis en is slecht te horen. Verder heel veel ruis en als er een zender lijkt te komen dan stem je af op een luide brom.
Toen heb ik de elco's in de voeding allemaal vervangen en ook de elco's in het middenfrequent gedeelte maar dat gaf geen enkele verbetering.
Ik heb dit verschijnsel van heel sterke ruis en bij afstemmen op wat een zender lijkt bromt hij sterk op die plek als ikk het volume dan terugregel stopt het gebrom.
Kan iemand mij een tip geven in welke richting ik moet zoeken want ik neem toch aan dat de ontvangst zo niet was.
Ik heb de middengolf en FM afgeregeld nadat ik de transitoren vervangen heb maar ook dat gaf geen enkele verbetetering in de ontvangst.
Wat ik ook vervangen heb is de decoder diode de AA119 maar dat maakte ook niets uit.
Graag wat tips want mijn kennis schiet hier wat te kort.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks