Extreem vervuilde videokop reinigen? (Algemeen)

door kris ⌂ @, Gent, België, 03-11-2025, 23:49 (20 uur en 29 minuten geleden) @ electron

Kunt spaarzaam aceton gebruiken- maar uit de buurt van ge-emailleerde windingen houden.

ge-emailleerde draad, die isolatie is thermohardend. beetje aceton in de buurt lost dat niet op in één twee drie.

Dus in Paniek, zoog ik ze weer op- en dacht ik zal jullie deze keer tevens bedwelmen met Aceton...
Resultaat: Stofzuiger motor begon te raar te brommen en wikkel-sluiting. Doe ik NOOIT meer! :fir
Ben@

Aceton + lucht vormt een zeer brandbaar mengsel. de collector/koolborstels van een stofzuigermotor zorgen voor de nodige vonk, collector gaat op een wip in sluiting, einde motor. (met wat water op een draaiende collector lukt het ook :-) )

Verhaaltje- ik had last van Steenhommels in de spouwmuur- en besloot ze op te zuigen met de stofzuiger.
Maar.. ze kropen via de slang er weer uit..:-(

tip voor als je nog eens vliegende insecten in grote getale wil opzuigen: neem een meer industriële stofzuiger, zo een met een vat.
stofzak eruit en kap wat water in het vat. doe er wat detergent bij om de oppervlaktespanning vh water te verlagen, zodanig dat de insecten niet blijven drijven. succes verzekerd.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks