Hoofdprint besturing N4450 gezocht (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 29-12-2025, 20:07 (1 dag en 10 uur geleden)

Beste forumlezer,

Het zal wel een speld in een hooiberg worden, maar ik zoek een printplaat uit een N4450 taperecorder. De print die ik hier heb is behoorlijk beschadigd:

[image]

Deze printplaten zijn al erg dun, dus voorzichtigheid is geboden, maar dit is echt erg beschadigd:

[image]

Het is de printplaat waar alle besturingselementen van deze recorder op gedrukt zitten. Blijkbaar is dit met behoorlijk geweld een keer verwijderd:

[image]

Ik probeer deze recorder weer een nieuw leven te geven. Misschien is reparatie van deze print wel mogelijk, maar of dat ooit goed gaat komen?

[image]

Een andere print zou echt wel een oplossing zijn, voordat ik begin met reparatie van deze printplaat.

Wie zou mij kunnen helpen? Uiteraard is een sloop toestel ook welkom, maar het gaat vooral om deze print.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Hoofdprint besturing N4450 gezocht

door Hersteller @, Haarlem, 29-12-2025, 20:16 (1 dag en 9 uur geleden) @ Leo Snoeren

Nare schade, maar het zijn maar 7 printbanen en maar één laag.

door soundman2 @, Wouw, 29-12-2025, 20:25 (1 dag en 9 uur geleden) @ Hersteller

Nare schade, maar het zijn maar 7 printbanen en maar één laag.

De stukken met secondenlijm weer verenogen. Vppr de reparatie van de sporen, gebruik ik twee getwiste vezeltjes uit en netsnoer. Dat doe ik dan vooraf vertinnen . Je kunt het mooi in alle richtingen buigen en op de sporen vast solderen na verwijderen van een stukje lak op het spoor

door ewoud @, Amstelveen, 30-12-2025, 19:17 (10 uur en 51 minuten geleden) @ soundman2

Let wel op bij het solderen en secondelijm dat heet wordt. Er komt een verschrikkelijk vieze rook af die je zeker niet moet inademen en of in je ogen krijgen.
Dus zorg voor goede afzuiging of in ieder geval een zacht blazende ventilator die het van je wegblaast.

Succes met het herstel.

Vriendelijke groet Ewoud

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-12-2025, 20:54 (9 uur en 13 minuten geleden) @ Leo Snoeren

Inmiddels is me een andere print toegezegd.

Alle reparatietips had ik zelf ook al bedacht, maar gezien de reputatie van deze recorders moet het echt goed zijn.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl