Grundig TK2400FM afspelen goed, opnemen veel te zacht (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 30-12-2025, 22:16 (4 uur en 1 minuten geleden) @ kris

Hi Kris, bedankt voor het meedenken, ik heb de elco vervangen maar de metingen en de te zachte opname blijven exact hetzelfde.
[image]
De nieuwe elco is de blauwe die hoog uitsteekt.
Dit is de oude:
[image]
Dit lijkt op een tantaaltje en ik weet dat deze een slechte reputatie hebben maar er is niets veranderd (dat enorme verschil in biasspanning over deze elco blijft en hij meet ook goed (al wil dat nog niets zeggen).
Ik heb nog wat verder zitten zoeken, bijvoorbeeld bij die 2 andere groene tantaaltjes, dit zijn C5 en C6, maar het audio signaal is daar zo laag dat je niets meet en als deze defect zouden zijn zou ik op de emitter van T5 geen audio signaal hebben.
Ik begrijp dat hele circuit met T11 niet, deze lijkt iets met de recording-level potentiometer te doen, de emitter van deze tor gaat naar die level potentiometer, ik wilde bijvoorbeeld C41 loskoppelen en kijken wat er dan gebeurt maar daar kan ik totaal niet bij en de print uitbouwen lijkt een ramp omdat die lange opname schuifschakelaar op de print, je kent ze wel, mechanisch gekoppeld is met de drukknoppen.
Zou je nog wat verder mee willen denken?
Alvast bedankt, en een goed uiteinde en nieuwjaar gewenst!

Ludo

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks